Kontrolka parkovacej brzdy
Upozorňuje
na zatiahnutú parkovaciu brzdu. Pred rozjazdom je nutné uvolniť páku
ručnej brzdy. V prípade elektronickej ručnej brzdy je potrebné stlačiť
pedál brzdy a príslušné tlačidlo. Niektoré vozidla majú elektronickú
ručnú brzdu nastavenú tak, že sa deaktivuje pri rozjazde automaticky.
Kontrolka bŕzd
Kontrolka
svieti ak je zatiahnutá ručná brzda (ak nie je samostatná kontrolka
park. brzdy) alebo ak je v brzdovom systéme málo kvapaliny. Ak kontrolka
svieti aj po uvoľnení parkovacej brzdy, je potrebné okamžite zastaviť a
skontrolovať hladinu brzdovej kvapaliny v nádržke. Nádržka má obyčajne
žlté viečko, žltá je aj brzdová kvapalina. Nádržka sa nachádza v
blízkosti posilňovača bŕzd (veľký plochý valec). Ak klesla hladina pod
rysku MIN, je nutné kvapalinu doliať pod úroveň MAX. Ak nemáte kvapalinu
na doliatie, je lepšie vozidlo odparkovať a zavolať servis. Ak je
kvapaliny dosť, ale kontrolka stále svieti alebo bliká, možno v jazde
opatrne (pomaly) pokračovať do najbližšieho servisu. Pri jazde však
treba mať na pamäti, že brzdy vykazujú chybové hlásenie a treba ich
funkčnosť neustále preverovať opatrným brzdením. Niekedy sa spolu s
kontrolkou bŕzd rozsvieti aj kontrolka žltého symbolu ABS.
Kontrolka akumulátora
Ak
svieti kontrolka aj po naštartovaní motora, nedobíja sa akumulátor. Na
príčine je buď chybný alternátor, regulátor napätia alebo spadnutý
či roztrhnutý hnací remeň alternátora. V takomto prípade treba podľa
možností vypnúť všetky spotrebiče (svetlá, audio, vyhrievanie sedadiel,
okna, atď.) a zájsť do najbližšieho servisu. Pri takejto jazde však
treba pozorne sledovať teplotu/kontrolku chladiacej kvapaliny a ak sa
rozsvieti, treba okamžite zastaviť a vypnúť motor. Často
krát totiž poháňa alternátor ten istý remeň, ktorý poháňa aj vodnú
pumpu.
Kontrolka tlaku motorového oleja
Tlak
oleja v motore nedosahuje požadovanú úroveň. Buď je oleja málo alebo je
porucha na mazacom systéme motora. Je nutné okamžite zastaviť a vypnúť
motor. Treba skontrolovať hladinu oleja pomocou mierky. Ak je hladina
oleja nízka (pod spodnou ryskou mierky), treba ho doliať na požadovanú
úroveň. Musíte použiť taký, aký predpisuje výrobca auta. To znamená,
dolievať možno len olej, ktorý spĺňa požadované parametre akými sú napr.
viskozita SAE (5W-30, 5W-40, 10W-40, atď.). Ak kontrolka svieti aj
potom, treba vypnúť motor a zabezpečiť odťah vozidla do servisu.
Kontrolka nízkej hladiny motorového oleja
Kontrolka
svieti, ak množstvo motorového oleja kleslo pod požadovanú úroveň. Nie
je nutné prerušiť jazdu, ale je potrebné v krátkom čase doliať motorový
olej. Niekedy sa môže stať, že kontrolka nesvieti, ale bliká, čo znamená
že je chybný snímač hladiny oleja.
Kontrolka teploty alebo nízkej hladiny chladiacej kvapaliny
Motor
sa prehrieva, čo značí jeho preťaženie alebo chýbajúcu chladiacu
kvapalinu. Je nutné zvoľniť tempo a pustiť kúrenie na maximum. Ak po
minúte kontrolka nezhasne, treba vypnúť motor a skontrolovať hladinu
chladiacej kvapaliny. Otvoriť vyrovnávaciu nádržku a doliať kvapalinu
však môžete až keď motor vychladne na cca 60 stupňov, čo znamená 15-30
minút podľa teploty vzduchu. Horúca voda je totiž pod tlakom a pri
otvorení sa môžete obariť. Chladiaca kvapalina má väčšinou červenú
farbu. Ak je hladina pod ryskou, treba kvapalinu doliať. Ak nie je po
ruke originál zmes alebo destilovaná voda, núdzovo sa môže použiť aj
obyčajná voda. V prípade väčšieho množstva doliatia destilovanej či
obyčajnej vody je následne potrebné zájsť do servisu, kde sa chladiaci
systém správne doplní nariedenou zmesou vody a mrazuvzdorného
prostriedku a taktiež prekontroluje dôvod úniku vody. Únik chladiacej
kvapaliny môže byť zapríčinený netesným vodným čerpadlom, hadicami,
trhlinami v chladiči alebo prasknutou či netesnou hlavou valcov. V tom
prípade sa po nejakom čase kontrolka znova rozsvieti a poruchu (únik)
bude potreba opraviť. Prehriatie chladiacej kvapaliny môže niekedy (v
horúcom počasí, jazde v kolóne) spôsobiť aj nefunkčný ventilátora
chladiča. Niekedy je na vine poistka, niekedy porucha samotného
ventilátora.
Kontrolka airbagu
Systém
airbagov vykazuje poruchu. Buď je chyba v elektronike alebo kontakte.
Ak sa jedná o krátkodobý výpadok elektroniky, airbag je väčšinou
funkčný. V prípade prerušenia kontaktu je ale airbag nefunkčný. Hrozí
riziko, že airbagy pri náraze nevystrelia alebo veľmi zriedka, ale môže
sa stať, že vystrelia samovoľne. Je teda nutné vozidlo odviesť do
servisu a skontrolovať. Kontrolka má žltú alebo červenú farbu.
Kontrolka bezpečnostných pásov
Jeden alebo viacerí pasažieri nie sú pripútaní. Okrem červenej kontrolky nepripútanie upozorňuje aj pípavý zvukový signál.
Kontrolka odstupu
Rozsvietená
kontrolka upozorňuje na malú vzdialenosť od vpredu idúceho vozidla.
Vpredu idúce vozidlo buď začalo spomaľovať alebo vaše vozidlo ide príliš
rýchlo. Je potrebné spomaliť a dodržiavať primeraný odstup.
Kontrolka riadiacej jednotky alebo riadenia motora
Ak
kontrolka svieti, signalizuje to poruchu zapaľovania, vstrekovania
paliva, čistenia výfukových plynov, nefunkčný snímač kľukového či
vačkového hriadeľa a niekedy aj poruchu riadenia automatickej
prevodovky. Ak sa jedná o dočasnú príčinu (napr. náhodná chyba,
nekvalitné/nevhodné palivo), kontrolka po čase sama zhasne. Ak sa však
jedná o trvalú poruchu, kontrolka stále svieti. Vo väčšine prípadov sa s
autom dá jazdiť, diagnostika motora je ale potrebná čo najskôr. Pri
niektorých poruchách spadne vozidlo do núdzového režimu – pokles výkonu
motora a je nutné urýchlene navštíviť servis. Aj keď vozidlo naoko jazdí
dobre, ignorovať svietiacu kontrolku sa neoplatí. Môže sa napríklad
stať, že sa poškodí katalyzátor.
Kontrolka EPC – Electronic Pedal Control
Keď
svieti táto kontrolka, signalizuje to poruchu buď v škrtiacej klapke
alebo priamo elektronického pedálu plynu. Niekedy sa však stane, že
kontrolka sa rozsvieti aj v prípade, ak odišiel spínač brzdových svetiel
(ostanú svietiť alebo nesvietia) alebo je skorodovaný konektor
káblovačky motora.
Kontrolka žeravenia
Signalizuje
predhrev dieselového motora, to znamená žeraviace sviečky (žhaviče) sú v
činnosti. Po zhasnutí kontrolky treba čo najskôr (okamžite) naštartovať
motor. Ak kontrolka nezhasne, ale svieti aj počas jazdy, môže byť
chybný elektronický pedál, okruh žeravenia, čerpadlo (snímač polohy
elektronického šupátka, ventil začiatku vstreku) alebo chyba riadiacej
jednotky motora. Ak kontrolka bliká chyba je v spínači pedálu bŕzd.
Kontrolka posilňovača riadenia
Táto
kontrolka signalizuje problém s posilňovačom riadenia. V prípade menšej
poruchy sa posilňovací účinok zníži, v prípade väčšej nastane úplný
výpadok posilňovacieho účinku. Volantom sa dá točiť, ale s vynaložením
oveľa väčšej sily.
Kontrolka filtra pevných častíc DPF/FAP
Signalizuje
problém s filtrom pevných častíc. Žltá kontrolka sa objaví keď sa jazdí
prevažne na krátke vzdialenosti a DPF filter potrebuje nutne
regeneráciu. Vtedy je potrebné absolvovať aspoň 15 minútovú jazdu mimo
mesta, kde sa pokiaľ možno motor pohybuje v otáčkach medzi 1800 až 2500
ot/min. V prípade ignorovania kontrolky, motor spadne do núdzového
režimu – obmedzený výkon a je nutné v krátkom čase navštíviť servis.
Problémy s DPF filtrom výraznou mierou závisia na štýle jazdy.
Neprospievajú mu krátke jazdy, kedy dochádza k prerušeniu regenerácie,
čo znamená postupné upchávanie filtra. Ak sa teda často krát jazdí po
meste a len na krátke trate (niekoľko kilometrov), je vhodné aspoň raz
do týždňa absolvovať 30 a viac kilometrovú jazdu mimo mesto alebo po
diaľnici, na ktorej bude pracovať motor pokiaľ možno v otáčkach 1800 –
2500 ot/min. Ak svieti kontrolka DPF filtra spolu kontrolkou žeravenia,
jedná sa väčšinou o poruchu snímača diferenčných tlakov alebo teploty
výfukových plynov.
Kontrolka elektronického stabilizačného programu ESP
Ak
sa kontrolka rozsvieti počas jazdy natrvalo, systém nefunguje. Buď sa
jedná o poruchu niektorého zo snímačov alebo chybu priamo v riadiacej
jednotke, ktorá je integrovaná spolu s ABS. Pri poruche vozidlo jazdí
normálne, ale v prípade vzniku šmyku stabilizačný systém ESP nezasiahne.
Ak sa kontrolka rozbliká počas jazdy, systém je v činnosti a aktívne
zasahuje do riadenia v prípade vzniku potenciálne nebezpečnej situácie.
Kontrolka protiblokovacieho brzdového systému ABS
Ak sa kontrolka rozsvieti počas jazdy natrvalo, systém nefunguje. Buď sa jedná o poruchu snímača otáčok alebo chybu priamo v ABS pumpe, ktorá je spolu s riadiacou jednotkou. V prípade poruchy vozidlo brzdí akoby ABS nemalo, čo znamená, že pri razantnom brzdení sa brzdy (kolesá) zablokujú a vozidlo môže dostať šmyk.
Kontrolka opotrebovania brzdových platničiek
Tento
indikátor signalizuje opotrebenie brzdových platničiek. Pri rozsvietení
je potrebné v priebehu pár dní (cca 1000-3000 km) vymeniť brzdové
platničky.
Kontrolka nefunkčnej/vypálenej žiarovky
Kontrolka
signalizuje nefunkčnú žiarovku. Treba skontrolovať, ktorá žiarovka
nesvieti a vymeniť ju za novú/dobrú toho istého druhu.
Kontrolka tlaku v pneumatikách
Kontrolka
informuje o nesprávnom tlaku v pneumatikách. Tlak v pneumatikách sa
väčšinou monitoruje pomocou snímača otáčok ABS. Porovnávajú sa údaje o
polomere a otáčkach kolies a ak sa medzi sebou výraznejšie líšia
kontrolka sa rozsvieti. Kontrolka sa rozsvieti aj v prípade, ak boli
vymenené kolesá, napr. zimné za letné a sú iných rozmerov a inak
nahustené. Vtedy postačí nastaviť systém kontroly na novú hodnotu, napr.
stlačením tlačidla cca 3 sekundy. Niekedy sa používa aj meranie pomocou
snímača tlaku v pneumatike. Tento systém je síce presnejší, ale aj
poruchovejší, a tak svietiaca kontrolka nezriedka informuje nie o zlom
tlaku v pneumatike ale o poruche snímača.
Kontrolka nízkej hladiny vody v nádržke ostrekovača
V
prípade rozsvietenia tejto kontrolky je potrebné iba doliatie zimnej či
letnej kvapaliny (destilovanej vody) do nádržky ostrekovača. Viečko
býva modrej farby a je na ňom zobrazený symbol fontánky.
Kontrolka stavu paliva v nádrži
Ak svieti táto kontrolka, zvyčajne je v nádrži paliva len na cca 70-100 km.
Kontrolka vody v palive
S
vozidlom je bezpečné jazdiť, ale voda by sa mala čo najskôr odstrániť.
Dieselové motory majú v nádrži separátor, ktorý túto vodu odstraňuje a
práve táto kontrolka signalizuje kedy je potrebný jeho servis. Ak sa ale
kontrolka rozsvieti hneď po tankovaní, palivo môže byť znečistené.
Akonáhle je to možné, motor musí byť vypnutý, nakoľko by sa mohol
poškodiť vstrekovací systém.
Kontrolka teploty oleja v automatickej prevodovke
Kontrolka
sa rozsvieti, ak teplota oleja prekročí prípustnú úroveň. Stáva sa to v
prípade ťahania ťažkého prívesu, jazde v teréne alebo pri jazde s
väčším bahnom či snehom. V prípade rozsvietenia je nutné čo najskôr
zastaviť, nechať motor bežať na voľnobežných otáčkach a volič prevodovky
nechať v polohe N.
Kontrolka nízkej teploty chladiacej kvapaliny
Vozidlá,
ktoré nie sú vybavené ukazovateľom teploty chladiacej kvapaliny, sú
vybavené modrou kontrolkou. Tá sa rozsvieti ak je teplota chladiacej
kvapaliny príliš nízka. Zhasne ak teplota chladiacej kvapaliny prekročí
výrobcom stanovenú úroveň. Pokiaľ kontrolka svieti, neodporúča sa motor
vytáčať do vysokých otáčok, ale jazdiť čo najplynulejšie.
Kontrolka diaľkových svetiel
Svietiaca
kontrolka upozorňuje na zapnuté diaľkové svetlá. Ak ide vozidlo v
opačnom smere, je nutné okamžite prepnúť na stretávacie/tlmené svetlá.
Najmodernejšie vozidlá s adaptívnymi svetlometmi dokážu prepínať medzi
stretávacími a diaľkovými svetlami automaticky.
Kontrolka stretávacích svetiel
Kontrolka parkovacích svetiel
Kontrolka predných hmlových svetiel svetiel
Zelená kontrolka
signalizuje, že predné hmlové svetlá sú zapnuté. Ak nie je hmla, hustý
dážď či sneženie a dohľadnosť je dobrá, treba vypnúť hmlové svetlá.
Kontrolka zadných hmlových svetiel svetiel
Žltá
kontrolka signalizuje, že zadné hmlové svetlá sú zapnuté. Ak nie je
hmla, hustý dážď či sneženie a dohľadnosť je dobrá, treba vypnúť hmlové
svetlá. Vypnúť treba zadné hmlové svetlá aj v prípade, ak ide za vami
druhé vozidlo. Intenzita zadného hmlového svetla je pomerne výrazná a
zhoršuje/obmedzuje koncentráciu vodiča idúceho za vašim vozidlom.
Kontrolka systému Štart-Stop
Kontrolka
signalizuje, že systém štart-stop vypol motor. Po stlačení spojkového
pedálu sa motor automaticky naštartuje. V prípade automatickej
prevodovky stačí na naštartovanie uvoľniť brzdový pedál. Systém sa
odporúča deaktivovať (najmä v prípade preplňovaných motorov) po dlhšej
jazde po diaľnici alebo ak bol motor dosť namáhaný. Turbodúchadlo je
totiž príliš zahriate a potrebuje sa schladiť aspoň minútu bežiacim
motorom na voľnobehu. Taktiež je vhodné systém vypnúť, ak sa posúvate v
krátky časových a úsekových vzdialenostiach v kolóne. Niekedy sa totiž
stane, že sa motor v kolóne vypne a zapne aj 100x za sebou. Akumulátor
aj štartér je síce odolnejší ako vo vozidlách bez systému štart-stop, to
však neznamená, že životnosť je neobmedzená.
Kontrolka tempomatu
Kontrolka
signalizuje, že regulácia rýchlosti je aktívna. Tempomat sa automaticky
deaktivuje stlačením brzdového pedálu alebo spojky.
Osvetlenie
Adaptívne svetlomety
Kontrolka signalizuje poruchu v automatickej funkcii sklápania svetlometov. Svetlá sa však stále dajú sklápať manuálne. Odporúča sa navštíviť servis.
Ovládanie dosahu predných svetlometov
Porucha v systéme, dosah predných svetlometov nie je možné meniť. V závislosti od výrobcu nemusí byť v ikonke svetla výkričník. Odporúča sa navštíviť servis.
Dažďový a svetelný senzor
Kontrolka signalizuje poruchu v automatickom zapínaní a vypínaní stieračov a svetiel. Oboje je stále možné ovládať manuálne. Odporúča sa navštíviť servis.
Predné hmlové svetlá
Kontrolka môže mať u niektorých značiek zelenú farbu, jej význam je stále rovnaký. Signalizuje zapnutie predných hmlových svetiel. Ak na ceste nie je hmla, hustý dážď alebo sneženie, vypnite ich.
Zadné hmlové svetlá
Signalizuje zapnuté zadné hmlové svetlá. V prípade dobrej dohľadnosti ich vypnite.
Riadenie a zapaľovanie
Posilňovač riadenia
V niektorých modeloch môže byť vedľa ikonky volantu výkričník, význam je však rovnaký. Kontrolka označuje chybu vo funkcii posilňovača riadenia. Ak svieti oranžová, riadenie je funkčné, ovládanie volantu si ale vyžaduje väčšiu silu. Vytočte volant naplno doľava, následne naplno doprava a prejdite krátku vzdialenosť rýchlosťou 15 až 20 km/h. Pokiaľ kontrolka nezhasne, podľa situácie pomalou a opatrnou jazdou choďte do servisu alebo nechajte vozidlo odtiahnuť
Pokiaľ zasvieti červená, hrozí akútny výpadok servoriadenia. Vypnite motor na 30 sekúnd a pokiaľ kontrolka stále svieti, podľa situácie pomalou a opatrnou jazdou choďte do servisu alebo nechajte vozidlo odtiahnuť.
Zámok riadenia
Oranžová kontrolka signalizuje poruchu v elektronickom zámku riadenia, vyžaduje sa veľmi obozretná jazda. Červená farba varuje pred akútnou možnosťou zablokovania riadenia počas jazdy, ďalšia jazda sa z bezpečnostných dôvodov neodporúča. Nechajte vozidlo odtiahnuť do servisu
Zapaľovanie
Kontrolka môže zasvietiť v oranžovej alebo červenej farbe v závislosti od závažnosti chyby v zapaľovaní. I keď chyba sa na jazde nemusí nijako prejaviť, odporúča sa navštíviť servis.
Kľúč nie je vo vozidle
Týka sa len vozidiel s bezkľúčovým systémom a kontrolka signalizuje, že kľúč bol z kabíny odstránený, kým motor beží. Po vypnutí motora ho nebude možné znova naštartovať.
Slabá batéria v kľúči
Kontrolka signalizuje slabú batériu v kľúči a vyzýva vodiča k jej výmene.
Podvozok
Brzdový systém
Signalizuje zatiahnutú páku parkovacej (ručnej) brzdy alebo málo brzdovej kvapaliny v systéme. Stačí uvoľniť brzdu, ak však kontrolka svieti ďalej, hrozí nebezpečenstvo nehody. Odporúča sa navštíviť servis.
Parkovacia brzda
Upozorňuje na zatiahnutú parkovaciu brzdu. Pred rozjazdom uvoľnite páku parkovacej brzdy. V modeloch s elektrickou parkovacou brzdou sa tak deje samočinne.
Brzdové obloženie
Brzdové doštičky sú zodraté a musia byť vymenené. Odporúča sa pri najbližšej príležitosti zájsť do servisu a pred výmenou neplánovať dlhé cesty.
Vzduchové tlmiče
Kontrolka signalizuje poruchu v systéme vzduchových tlmičov, čo môže výrazne ovplyvniť handling, stabilitu a svetlú výšku vozidla. Odporúča sa ihneď navštíviť servis.
Systém kontroly tlaku v pneumatikách
Upozornenie, že tlak v pneumatikách klesol pod výrobcom stanovené hodnoty. Môže ísť o defekt, ale môže sa tak stať napríklad aj v zime po mrazivej noci. Počas jazdy sa vzduch v pneumatike zahreje, zväčší svoj objem a kontrolka zhasne. Pokiaľ sa tak nestane, skontrolujte tlak a pneumatiky dofúkajte. Ak kontrolka svieti ďalej, nechajte skontrolovať pneumatiky, môže ísť aj o chybu senzora alebo ventilu.
Pohon
Automatická prevodovka
Signalizuje poruchu v automatickej prevodovke a môže ju sprevádzať správa na palubnej doske. Vo väčšine prípadov sa odporúča navštíviť servis.
Uzávierka diferenciálu
Kontrolka signalizuje vodičovi uzávierku diferenciálu. Vyskytuje sa najmä v terénnych vozidlách.
Motor
Kontrolka motora
Signalizuje poruchu zapaľovania, vstrekovania paliva alebo čistenia výfukových plynov, eventuálne aj pohonu vačkového hriadeľa. Odporúča sa pomalou jazdou zájsť do servisu, inak riskujete prepálenie katalyzátora. Pri poruche zapaľovania sa musíte nechať odtiahnuť.
Tlak oleja
Kontrolka varuje pred nedostatočným tlakom oleja v motore, čo môže naznačovať aj nízku hladinu oleja. Ak oranžová kontrolka svieti, signalizuje nízku hladinu oleja. Ak bliká, môže varovať aj pred poruchou senzora. Akonáhle zasvieti na červeno, ihneď zastavte a vypnite motor. Ak je málo oleja, dolejte a naštartujte znova. Pokiaľ stále kontrolka svieti, okamžite motor vypnite a nechajte vozidlo odtiahnuť do servisu. V opačnom prípade hrozí jeho totálne zničenie.
Teplota chladiacej kvapaliny
Kontrolka signalizuje prehrievanie motora, čo môže znamenať jeho preťaženie alebo chýbajúcu chladiacu kvapalinu. Zapnite vykurovanie na maximum. Ak po minúte kontrolka nezhasne, vypnite motor, skontrolujte hladinu chladiacej kvapaliny a prípadne dolejte. Pokiaľ ani po doliatí kvapaliny kontrolka nezhasne, môže ísť o poruchu chladiaceho systému. Ďalšia jazda sa neodporúča, nechajte vozidlo odtiahnuť do servisu.
Žeraviace sviečky
Kontrolka sa nachádza iba vo vozidlách s naftovým motorom a pred naštartovaním signalizuje predhrievanie motora. Naštartujte až po jej zhasnutí. Ak svieti alebo bliká aj po naštartovaní motora, prípadne sa rozsvieti počas jazdy, upozorňuje na poruchu v riadiacom systéme motora. Vozidlo musí ísť bezodkladne do servisu, môže ísť aj po vlastnej osi, jazda však musí byť pomalá a opatrná.
Riadiaci systém motora
Táto kontrolka má pre benzínové motory rovnaký význam ako kontrolka žeraviacich sviečok pre naftové. Signalizuje poruchu v riadiacom systéme motora. Opatrnou a pomalou jazdou dopravte vozidlo bezodkladne do servisu.
Filter pevných častíc
Signalizuje chybu v regenerácii filtra pevných častíc. Ak svieti aj kontrolka paliva, dotankujte. Akonáhle máte dostatok paliva, minimálne 15 minút jazdite rýchlosťou 60 km/h pri 1 800 až 2 500 ot/min, kým kontrolka nezhasne. Pokiaľ svieti aj naďalej navštívte najbližší servis alebo nechajte vozidlo odtiahnuť.
Systém nabíjania
Nedobíja sa akumulátor. Mohlo dôjsť k poškodeniu alternátora alebo regulátora napätia, ale mohol sa roztrhnúť aj hnací remeň. Odporúča sa ihneď zastaviť, vypnúť motor a skontrolovať klinový remeň. Ak je remeň roztrhnutý, už neštartuje, nakoľko remeň poháňa aj vodné čerpadlo. Pokiaľ je remeň v poriadku, opatrne zájdite do najbližšieho servisu.
Bezpečnostné prvky
ABS
ABS alebo aj ESP sú nefunkčné. Brzdenie je síce stále možné, ABS ani ESP však nebudú pracovať. Pri silnom alebo núdzovom brzdení hrozí nebezpečenstvo šmyku. Odporúča sa návšteva servisu.
ESP
Ak kontrolka bliká, upozorňuje na zásahy stabilizačného systému. Pokiaľ svieti nepretržite, môže signalizovať vypnutie systému ESP. Ak vodič znovu tlačidlom aktivuje systém, kontrolka musí zhasnúť. V prípade, že svieti aj napriek zapnutému systému, signalizuje poruchu. Brzdenie je síce stále možné, ESP však nezasiahne. Prispôsobte rýchlosť podmienkam a navštívte servis.
Asistent kontroly vybočenia z jazdného pruhu
Zelená kontrolka signalizuje zapnutie asistenčného systému. Oranžová znamená, že systém pracuje, ale nedokáže detekovať jazdné pruhy. Poruchu signalizuje oranžová obyčajne s príslušným oznámením na palubnej doske.
Systém airbagov a bezpečnostných pásov
Ide o poruchu airbagov alebo predpínačov bezpečnostných pásov. Airbagy sa nemusia pri náraze aktivovať alebo, čo je horšie, vystrelia bez zvláštneho dôvodu. V niektorých prípadoch signalizuje vypnutie predného airbagu. Rovnako môže ísť o varovanie, že bezpečnostné pásy nemusia správne plniť svoju funkciu. Odporúča sa urýchlená návšteva servisu.
Systém štart-stop
Signalizuje, že systém štart-stop vypol motor. Po stlačení spojkového pedála sa motor automaticky naštartuje. V prípade automatickej prevodovky stačí na naštartovanie povoliť brzdu. Preškrtnutá kontrolka znamená vypnutý systém.
Bezpečnostné pásy
Jeden alebo viacerí pasažieri nie sú pripútaní bezpečnostným pásom, obyčajne sprevádzané aj zvukovým varovným signálom. Odporúča sa pripútať a vyzvať k tomu aj ostatných cestujúcich.
Zdroj: http://autobild.cas.sk/clanok/199721/kontrolky-v-aute-coze-mi-to-tam-zasa-svieti